بیوگرافی آیشواریا رای+عکس

بیوگرافی آیشواریا رای+عکس

محفل دوستان 

 متولد اول نوامبر 1973 در ایالت کارناتاکا در جنوب هند.پدرش افسر دریایی در کشتی های تجاری است و به جز او یک پسر دارد که سه سال از ایشواریا بزرگتر است.خانواده رای زمانی که ایشواریا چهار سال داشت به بمبئی مهاجرت کردد.

او در دوران تحصیل بسیار ممتاز و فعال بود و رشته های مو.رد علاقه اش داروسازی و جانور شناسی بودند اما سر انجام رشته معماری را انتخاب کرد و وارد کالج راهیجا شد.

ایشواریا در کنار تحصیل به عنوان مدل تبلیغاتی کارش را آغاز کرد و به خاطر زیبایی اش خیلی زود معروف شد.او برای شرکت در آگهی های تجاری شرکت پپسی کولا دستمزد زیادی دریافت کرد.به همین دلیل درس را نیمه کاره رها کرد و تمام وقت خود را بر این کار متمرکز نمود.او در سال 1991 در فیلمی بازی کرد که چندان موفق نبود. 

در سال 1994 به عنوان دختر شایسته هند انتخاب و متعاقب آن در مسابقات دختر جهان شرکت کرد و عنوان (دختر شایسته جهان 1994 )  را کسب نمود. این موفقیت های پی در پی موجب شد در کشورش مورد استقبال قرار گرفته و مورد توجه فیلمسازان قرار گیرداولین فیلمش در سال 1997 به نام  زوج بود.پس از آن در فیلم های مختلف دیگری نظیر تومالک قلب من هستی .مستقیم از قلب_داستانهای عشق_آلبلا_قلبی از طلا _یک کلمه نگو_محبتین _عروس و تعصب بازی کرد.

 او تا به حال 4 بار کاندیدای جایزه ( فیلم فر ) شده و دو بار هم آن را دریافت کرده و دو بار نیز برنده بهترین بازیگر زن از جشنواره بین المللی فیلم هند شده است و دو بار نیز آن را دریافت کرده است.اولین بازیگر زن هندی است که جز داوران جشنواره کن انتخاب شد.مدت 2 سال با سلمان خان بازیگر معروف هندی نامزد بود اما این نامزدی به هم خورد.ایشواریا بعدها در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد دیگر به دلایل شخصی  نمی خواهد در هیچ فیلمی با او همبازی باشد.

نماینده شرکت سازنده ساعت های لونژین از سال 1999 تاکنون است. در سال 2003 بر سر صحنه یکی از فیلمهایش دچار حادثه و شکستگی زانو شد. علت آن از کنترل خارج شدن فرمان از دسن یکی از بدلکاران و اصابت ماشین او به ایشواریا شد.این حادثه نشاندهنده عدم امنیت بر سر مجموعه های فیلمبرداری در بالیوود بود و بازتاب جهانی بسیار بدی داشت.طی هشت سال کار در بالیوود در بیش از پنجاه موزیک ویدئو شرکت داشته است.(این نشاندهنده این است که در بالیوود ساعتی یک فیلم ساخته می شود !) 

 اولین بازیگر هندی است که عکسش در مجله (تایم)چاپ شده است.گران قیمت ترین بازیگر زن در بالیوود است و نامش در سال 2004  در کتاب رکوردهای جهان گینس به ثبت رسیده است.کلکسیون ساعت و جواهرات دارد اما کمتر از آنها استفاده می کند.در سال 2003 مجله هلونام او را نفر اول در لیست زیبا ترین و جذاب ترین سال ثبت کرد.بازیگران مشهوری چون نیکول کیدمن_کاترین زتا جونز_گوینت پالترو در رده های بعد از او قرار داشتند.اولین بازیگر هندی است که عکسش در مجله (رولینگ استون) چاپ شده است.اولین بازیگر زنی را که در عمرش ملا قات کرد (رخا) بازیگر قدیمی هندی بود.ایشواریا در آن زمان مدرسه می رفت اما در آگهی های تجاری هم بازی می کرد.این بازیگر قدیمی او را به کارش تشویق کرد ز ایشواریا از آن زمان او را یکی از بهترین بازیگران زن هند دانست ایشواریا و امیر خان تنها بازیگران هندی هستند که در آگهی های تجاری هد دو شرکت پپسی کولا و کوکاکولا شرکت کرده اند.


نظرات شما عزیزان:

nazanin
ساعت23:03---20 اسفند 1390
...
_____________________$$$$_______$$$___$$$$$
____________________$$$$$$_____$$$___$$$$$$$
___________________$$$_$$$$___$$$__$$$$____$
___________________$____$$$$_$$$$_$$$
_______________________$$$$$$$$$$$$$$
آپم و منتظر حضورت _______$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
___________________$$___$$$$$$$$$$$$$$$$$
..____________@ __$$____$$$$_$$$_$$$__$$$$$
_________€€€€€€€€$____$$$$___$$__$$$$___ $$$
______€€€€€€€€€€€€€€__$$$___ __$$___$$$____$$
____€€€€€€€€€€€€€€€€€


مصطفی
ساعت21:59---20 اسفند 1390
سلام...حضور گرم و سبزتان را در وبلاگ آرامش اینترنت صمیمانه پذیرا هستم.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: بیوگرافی ، بیوگرافی بازیگران ، ،

برچسب‌ها:
[ شنبه 20 اسفند 1390برچسب:بیوگرافی/بازیگران/ آیشواریا, ] [ 22:7 ] [ mohamad ]
[ ]